Pagina's

donderdag 11 augustus 2011

Tutorial 2 : Make your own beads !


Vandaag zal ik jullie uitleggen hoe je deze kralen kunt maken met polymeer klei.

Today I'll show you how to make these beads with polymer clay.



De polymeer klei die ik meestal gebruik is Fimo van het merk EberhardFaber. 
Hier de kleuren 42, 28 en 43.

The polymer clay I work with is Fimo by EberhardFaber. 
Colors 42, 28 and 43.


1 : Rol 1/4 van het pakje klei in een bolletje.
1 : Take a quarter from the clay and shape into a ball.

2 : Maak hiermee nu een rol van 15 cm.
2 : Make a roll of +- 6 inches of it.

3 : Verdeel de rol in 8 gelijke stukjes.
3 : Devide the roll in 8 equal pieces.

4 : Vorm nu 8 bolletjes en druk ze lichtjes plat met een glasplaat.
4 : Now shape 8 balls and flatten them with a glass plate.


5 : Steek de kralen voorzichtig op een breinaald. 
Tip : zet de kralen eerst 30 minuten in de koelkast, dan heb je minder kans op vervorming.

5 : Put the beads on a knitting needle. 
Tip : first put the beads 30minutes in the refrigerator to avoid distortion.

6 : Bak de kralen in de oven volgens de voorschriften op de verpakking. Laat de kralen daarna afkoelen. Je kunt de kralen mat laten maar ik verkies om ze te vernissen.

6 : Put the beads in the oven, follow the instructions on the package. Set aside to cool down. Either you leave the beads the way they are or you varnish them..


Klaar !
Done !

Volgende keer een tutorial over kralen met motieven.
Next time a tutorial about beads with a pattern on it.



12 opmerkingen:

  1. Hallo,

    Via je moeders blog kom ik op jouw blog terecht en ik vind je creaties erg leuk! Veel succes ermee!

    Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nou, das gelijk een goede tutorial voor DIOL, zal mama zelf wel niet durven, dus de rest... dames, meenemen naar DIOL want hij is prachtig, Doeii Ine, groeten van Janine (wij hebben elkaar ontmoet op de beurs in Belgie, ben blogmaatje van je mama)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Your mom told me to check out your beads:) You make some gorgeous jewels...and these handmade beads look great. Your mom passed the creative gene onto you I see. Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waauw je hebt er een volger bij!!!
    Ben ook via je mam haar blog tot bij jou gekomen en ik moet zeggen creativiteit zit ook in je geenen.
    Doe zo verder!
    Die kralen ga ik ook een keer proberen.
    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tof lesje Ine, ik krijg zin in kralen maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Ine, ik kom ook via je moeder op je blog terecht. Wat een mooie creaties maak je. En deze kralen zien er prachtig uit. Ik krijg bijna zin om het ook eens te proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gave tutorial, ga ik zeker een keer proberen. Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I would love to see the patterned jewel tutorial

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mooie kralen Ine, met vernis zijn ze echt af. Leuk lesje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige dingen maak je Ine. Je hebt het niet van een vreemde (-:
    Groetjes, Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  11. LIKE IT!
    Very nice ,-)
    Love(P)
    http://threelittlefroggywoggies.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen