Pagina's

maandag 10 oktober 2011

Tutorial 3 : flowerbeads


In deze tutorial zal ik je tonen hoe je deze eenvoudige bloemenkralen kunt maken!

With this tutorial I will show you how to make these simple flowerbeads!



1. Algemene benodigdheden.
2. De kleuren polymeer klei die ik gebruikte : blauw, groen en wit..
3. De hoeveelheden..
4. Rol de klei in bolletjes.

1. Random supplies.
2. The colors polymer clay I used : blue, green, white..
3. Quantities..
4. Roll the clay into balls.


5. Rol de bolletjes tot een rol van +- 5cm.
6. Snij een stuk van de groene rol en draai ze door de pasta machine.
7 & 8. Wikkel nu de groene plak klei rond de witte rol.

5. Roll the balls into a roll of +- 5 cm.
6. Cut a piece of the green clay and put it into the pasta machine.
7 & 8. Wrap the green sheet of clay around the white roll.


9. Dit zal het hartje van de bloem worden.
10. Rol de blauwe kleur uit tot een rol van 14 cm lang.
11. Verdeel de rol in gelijke stukken.
12. Druk de stukjes aan 1 kant plat zodat je een soort druppelvorm bekomt.

9. This will be the heart of the flower.
10. Make a roll of the blue clay (+- 14cm).
11. Devide the roll into equal pieces.
12. Create a teardrop shape.


13. Doe nu hetzelfde met de groene kleur.
14. Plaats nu de vormpjes rond het hart, zodat je een bloem bekomt.
15. Vul de "gaatjes" zo goed mogelijk op om vervorming te voorkomen.
16. Draai de rest van de groene klei door de pasta machine.

13. Do the same with the green clay.
14. Put the pieces in a circle around the heart.
15. Put pieces of clay in the open spaces to avoid deformation.
16. Put the rest of the green clay into the pasta machine.


17. Wikkel de groene klei rond de bloem
18. Rol  de bloem uit tot een rol van +- 1,5 cm diameter, deze rol heet een "flowercane"
19. Snij nu stukjes van de flowercane weg totdat je een mooie tekening ziet.
20. Snij nu dunne schijfjes van de flowercane.

17. Wrap the green clay around the flower.
18. Mak a roll of the flower, this is now a "flowercane".
19. Cut the flowercane into pieces untill you see a nice flowerprint.
20. Cut the flowercane into small slices.


21. Maak van de resten klei een rol, en snij ze in gelijke stukken.
22. Rol de stukjes tot bolletjes.
23. Bekleed de bolletjes met +- 3 schijfjes.
24. Rol de bolletjes tussen je handpalm en klaar!

21. Make a roll out of the clay leftovers and cut them into equal pieces.
22. Make balls of the pieces.
23. Cover the balls with 3 slices each.
24. Now roll the balls between your hands and done!


Het enige wat je nog moet doen is met een breinaald gaatjes maken in de kralen.
(zie Tutorial 2: make your one beads )
Daarna bak je de kralen volgens de voorschriften op de verpakking.
Wanneer ze afgekoeld zijn kun je ze mat laten of lakken.

---

The only thing there's left to do is putting the beads on a knitting needle.
( see Tutorial 2: make your one beads)
Put the beads in the oven, follow the instructions on the package. Set aside to cool down. Either you leave the beads the way they are or you varnish them.. 


8 opmerkingen:

  1. Hoi Ine, het ziet er super uit, maar nog niet zo makkelijk hoor. ☺ een heel werk. Ik ga het ook eens proberen, maar dan begin ik wel wat kleiner, hahaa.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat ziet er heel mooi uit, bedankt voor de uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kwam bij toeval hier terecht en vond een echt toffe tuto! Bedankt!
    Ik ga je snel volgen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ine, ik had geen idee hoeveel er bij komt kijken om deze flowerbeads te maken. Je legt het heel goed uit, met duidelijke foto's.

    Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. You make it look so easy (but I know it isn't!) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kwam via je moeder op je blog. Wat maak je mooie sieraden!! Ik vind vooral je eigengemaakte kralen met fimoklei erg mooi. Ik heb ook nog fimoklei liggen maar nooit wat mee gedaan. Nu ga ik toch eens wat proberen.

    Bedankt ook voor je duidelijke uitleg!!

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Ine,
    Ik vroeg mij altijd al af hoe deze mooie kralen ontstaan. Jij toont hier prachtige foto's met een duidelijke uitleg, dank je wel!
    Groetjes,
    Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je tutorial is echt heel duidelijk! Mooie foto's en het lijkt nu zo simpel... Ik vroeg me altijd al af hoe je zulke kralen met de hand maakt. Ik krijg zelf ook zin om kralen te maken.

    BeantwoordenVerwijderen